CIASTO CZEKOLADOWE Z BITĄ ŚMIETANĄ I KONFITURĄ WIŚNIOWĄ



Dziś podrzucam Wam pomysł na szybki i pyszny deser - idealny na weekendowe spotkania. Do zrobienia go możecie wykorzystać dowolne owoce.

Ciasto czekoladowe

100 g czekolady gorzkiej
80 g masła
1/2 szkl mleka
1/2 szkl cukru
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szkl mąki

Śmietana

500 g śmietany 36 %
2 łyżeczki żelatyny
2 łyżki cukru pudru

Piekarnik nagrzać do 175 st. Masło podgrzać i rozpuścić w nim czekoladę, zdjąć z ognia, dadać mleko i wymieszać na gładką masę. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę, dodać przestudzoną czekoladę, mąkę, proszek i dokładnie wymieszać.

Żelatynę rozpuścić  w 1/4 szklanki wody. Mocno schłodzoną śmietanę ubić na sztywną z cukrem pudrem, dodając żelatynę.

Upieczone ciasto przekroić w połowie, dolny blat posmarować 1/3 konfitury wiśniowej, nałożyc połowę śmietany, przykryć drugim blatem, wyłożyć na niego smietanę i resztę konfitury wiśniowej.





16 komentarzy:

  1. ale mi smaku narobiłaś, a nie bardzo mogę teraz takie jeść;//łeeeeee

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię podobne - należy do moich ulubionych, szybko się robi i można wykonać na kilka sposobów - i zawsze, ale to zawsze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że jestem po obiedzie to nie odmówiłabym sobie takiej przyjemności :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy jeśli nie za bardzo idzie mi pieczenie, to poradzę sobie z wykonaniem tej pychotki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem tu zaglądam i widzę, że już od dłuższego czasu nic się nie dzieje :( czekam na nowy wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto jest niesamowite, skorzystałam z Twojego przepisu, dzieciaki były zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba Mi się twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zainspirował mnie ten wpis dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda tak smacznie, że aż mi ślinka leci

    OdpowiedzUsuń
  10. Niedawno przygotowywałam bardzo podobny z innego przepisu, Twój wygląda fenomenalnie!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 BETWEEN MY WALLS , Blogger